مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان عنوان کرد: تسریع در راه‌اندازی کارخانه تولید کنسانتره‌ «فخاس»

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه تسریع در به ثمر ‌نشاندن کارخانه تولید کنسانتره‌ اولویت جدی ماست، تصریح کرد: ذهنیت ما با حمایت سهام‌داران عمده‌ شرکت، باید بر این حلقه از زنجیره تولید متمرکز شود تا از حاشیه سود چشمگیر این حلقه منتفع شویم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان، طهمورث‌ جوان‌بخت در نشست مجمع عمومی این شرکت که روز شنبه ۱۰ تیر ماه با حضور نمایندگان اکثریت سهام‌داران در مشهد برگزار شد، با اشاره به توفیقات فولاد خراسان در عرصه‌های گوناگون از جمله ارتقای جایگاه «فخاس» در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور و احراز عنوان صادرکننده‌ نمونه سال استان، حفظ و ارتقای جایگاه فولاد خراسان را در اطلس تولید فولاد کشور، مستلزم تامین سرمایه‌ مورد نیاز برای طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده عنوان کرد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های تامین، تولید، فروش و صادرات این شرکت، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی، ذخیره نهاده‌ها و ملزومات تولید و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته علی‌رغم محدودیت‌های انرژی، تولید در سال جاری بلاانقطاع ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰۸ هزار تن گندله، بالغ بر ۹۸۰ هزار تن آهن اسفنجی، بیش از ۷۷۲ هزار تن فولاد خام (شمش) و قریب به ۵۰۰ هزار تن محصولات نوردی، از تحقق ۹۱ درصدی هدف‌گذاری تولید در زمینه تولید گندله، ۸۲ درصد تحقق هدف علملیاتی واحد احیا مستقیم و تحقق ۸۸ درصدی اهداف واحد نورد این شرکت در تولید محصول نهایی خبر داد.

جوان‌بخت، عدم‌النفع این شرکت در پی توقفات ناشی از قطع گاز و برق در زمستان و‌ تابستان سال گذشته شرکت به علت ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور را روزانه ۱۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و‌ افزود: عدم تحقق بخش مهمی از اهداف صادراتی سال ۱۴۰۱ شرکت، ناشی از این چالش بوده‌ است.

وی با اعلام فروش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته و اشاره به سیاست‌ کنترل و سرکوب قیمت‌ها از سوی دولت، مطرح کرد: علی‌رغم اعمال این سیاست کنترلی در مورد فولادسازان، شاهد افزایش چشمگیر بهای تمام‌شده‌ تولید شرکت‌های فولادی کشور به علت افزایش قیمت نهاده‌ها و‌ ملزومات تولید بوده‌ایم که این امر از سود عملیاتی تمام فولادسازان کشور کاسته است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه تسریع در به ثمر ‌نشاندن کارخانه تولید کنسانتره‌ این شرکت، اولویت جدی ماست، تصریح کرد: ذهنیت ما با حمایت سهام‌داران عمده‌ شرکت، باید بر این حلقه از زنجیره تولید متمرکز شود تا از حاشیه سود چشمگیر این حلقه منتفع شویم.

جوان‌بخت ابراز امیدواری کرد که ظرف ۱۸ ماه آینده، کارخانه تولید کنسانتره‌ در سنگان خواف به بهره‌برداری برسد.

وی افزایش ظرفیت کارخانه‌ی گندله‌سازی شرکت مجتمع فولاد خراسان از ۲.۵ به ۳.۴ میلیون تن در سال، افزایش ظرفیت تولید آهن اسفتجی از ۱.۶ میلیون تن به ۳.۱ میلیون تن در سال با ایجاد یک مگا مدول احیا مستقیم، افزایش تولید واحدهای فولادسازی به ۲.۱ میلیون تن و ایجاد نخستین واحد نورد گرم در شرق کشور را به عنوان مهم‌ترین چشم‌انداز‌ها و‌ اهداف توسعه‌ای فولاد خراسان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان همچنین از پیگیری جدی پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری پساب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نیشابور برای تامین آب مورد نیاز شرکت از طریق بازچرخانی پساب تا سال ۱۴۰۵ با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: در پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرق کشور نیز فولاد خراسان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومان سهیم است تا از این طریق توسعه صنعتی با حل موضوع تنش آبی پیش برده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست